בלוג

יבואני הפיגומים הופתעו – האמנם?

יבואני הפיגומים הופתעו – האמנם?

יבואני הפיגומים הישראלים אשר הזדרזו ורכשו מכל מיני מפעלים במדינות שונות כגון סין, תורכיה, ספרד ואיטליה הופתעו לגלות, כי מכון התקנים מסרב לאשר את הפיגומים של יצרנים אלה.

לטענת היבואנים – מדובר בדרישות דרקוניות ובדיקות יקרות, אשר אין ביכולתם לעמוד בהם. "רק בגרמניה מבקשים בדיקות עומס לפיגום ובמדינות אחרות אפילו באירופה זה לא נדרש". כתוצאה מכך, כל היבואנים שהביאו ציוד ממדינות אלה גילו בדיעבד כי הפיגום אומנם נושא "תקן אירופאי" אך לא יהיה תקני על ידי מכון התקנים הישראלי.

מדוע מתעקשים במכון התקנים על התקן הגרמני – האם הם יודעים משהו שאנו לא יודעים?

כאמור, חלק מסדרת כתבות שיצאה במהלך שנת 2019 במספר פרסומים שונים אשר הופיעו בתקשורת, נכתב כי: "במשרד העבודה ובמכון התקנים לא מוכנים להתפשר, ודורשים את התקן הגרמני הנוקשה והמחמיר, שאינו מקובל ברוב המדינות באירופה".

מדוע אם כן, מתקשים כל כך אנשי מכון התקנים ליישום של התקן הגרמני, התשובה לכך נעוצה בביקור של נציגי המכון בגרמניה והתרשמותם ממספר מפעלי יצור של פיגומים וכן ביקור שנערך במכון התקנים הגרמני DIBT במהלך שנת 2018.

חוסר ההתפשרות של הגרמנים בתהליכי היצור הקפדניים במפעלים, בנוסף על מבדקי עומס אשר מחויבים על ידי הרגולטור על מנת לקבל אישור תקן ועל זה תוסיפו ניסיון רב שנים, של למעלה מ-70 שנה בייצור פיגומים באותה שיטה – והרי לכם התשובה.

מכון התקנים בישראל מודע לעובדה כי קיימים עשרות יצרנים בעולם אשר לא מתקרבים לרמת הייצור והבטיחות של היצרנים הגרמניים וכל כך – ובצדק התעקשותם.

אנו בעוז לבנייה, עובדים עם מפעלי היצור בגרמניה למעלה מ-15 שנה. כל הפיגומים שאנו מייבאים הינם תוצרת גרמניה, עומדים בתקן הגרמני המחמיר ועוברים מבדקי עומס.

ואולי זו גם הסיבה שמכון התקנים הישראלי בחר בנו להיות הספק שלו לרכישה והצבה של פיגום גרמני בחצר האתגרים בחצרי המכון בתל אביב.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

הערכת חסר בתחזיות למחסור חמור בציוד פיגומים בישראל

הערכת חסר בתחזיות למחסור חמור בציוד פיגומים בישראל

בחודש דצמבר 2019 פורסמה כתבתו של עופר פטרסבורג באתר ידיעות אחרונות, כתבה זו שכותרתה: "מחלוקת בין משרד העבודה לבין מכון התקנים הישראלי על יישום תקן…

המשך קריאה
מה בין תקן רשמי לתקן מחייב והשפעתם על תקן הפיגומים הישראלי החדש ת

מה בין תקן רשמי לתקן מחייב והשפעתם על תקן הפיגומים הישראלי החדש ת"י 1139

לפי חוק התקנים התשי"ג 1953, מכון התקנים הישראלי הינו הגוף האחראי על רגולציה (אסדרה) של קביעת תקנים, בדיקת מוצרים לעמידה בתקן וקידום של האכיפה של…

המשך קריאה