בלוג

הערכת חסר בתחזיות למחסור חמור בציוד פיגומים בישראל

הערכת חסר בתחזיות למחסור חמור בציוד פיגומים בישראל

בחודש דצמבר 2019 פורסמה כתבתו של עופר פטרסבורג באתר ידיעות אחרונות, כתבה זו שכותרתה: "מחלוקת בין משרד העבודה לבין מכון התקנים הישראלי על יישום תקן הפיגומים האירופאי", קבעה כי, קיים ספק רב אם הענף הבנייה יוכל להיערך במועד ולעבור לעבודה עם פיגומים בתקן וזאת "על מנת לצמצם את התאונות הקטלניות באתרי הבנייה בישראל".

יצוין, כי המעבר לעבודה עם פיגומים בתקן ביותר מ-13 אלף אתרי בנייה ברחבי הארץ נכון למועד כתיבת שורות אלה צפוי להיות בחודש יולי 2020. הערכת גורמים מקצועיים בענף הבנייה הינה כי נכון להיום אפריל 2020 קיים חוסר של כ-1.25 מיליון מ"ר של פיגומים תקניים על מנת לעמוד בביקוש באתרי הבנייה. לאור כך, קיים חשש גדול לשיתוק כללי של ענף הבנייה בהעדר ציוד מספק בישראל אצל יבואני ומתקיני הפיגומים.

דעתנו בחברת עוז לבנייה אשר עוסקת באופן יומיומי ביבוא והשכרת פיגומים תקניים תוצרת גרמניה – היא כי מדובר בהערכת חסר חמורה– של ציוד פיגומים אשר יחסר לצורך עבודה שוטפת.

הערכת הגורמים המקצועיים (בין הגורמים המקצועיים נמנים וועדות הכנסת של משרד העבודה והרווחה) אשר לא לקחו בחשבון כמה ציוד באמת נדרש על מנת להצליח להתקין אתר עבודה אחד.

על פי חישובים שנערכו על ידי עוז לבניה, יש צורך להכפיל בשלוש כל הערכה של מספר הפיגומים שעתידים להיות חסרים באתרי העבודה בישראל החל מיולי 2020.

דוגמה לשם המחשה: אתר בנייה ממוצע מצריך בין 2000 ל-2500 מ"ר של פיגומים אירופיים תקניים. על מנת שיבואן או מתקין יוכל להתקין את הפיגום האירופאי על פי הנחיות היצרן, על פי החוק ובצורה יעילה, עליו להחזיק ציוד בכמות כפולה לכל הפחות. יש לזכור, כי כמות הפריטים בפיגום התקני שלא קיימים כלל בפיגום הישן הינה כזו שעל מנת שקבלן יוכל להתקין בצורה תקנית ועל פי הוראות היצרן הנהוגות בכל מדינות האיחוד האירופי הוא צריך מלאי של ציוד בכמות ובשווי כפולים לפחות מהציוד אותו הוא נדרש להתקין. פריטים אלה כוללים מרפסות, מעברים, סולמות גישה בין קומה לקומה, גישה בין מפלסים כאשר יש מרפסות או שדות עצמאיים ועוד.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

יבואני הפיגומים הופתעו – האמנם?

יבואני הפיגומים הופתעו – האמנם?

יבואני הפיגומים הישראלים אשר הזדרזו ורכשו מכל מיני מפעלים במדינות שונות כגון סין, תורכיה, ספרד ואיטליה הופתעו לגלות, כי מכון התקנים מסרב לאשר את הפיגומים…

המשך קריאה
מה בין תקן רשמי לתקן מחייב והשפעתם על תקן הפיגומים הישראלי החדש ת

מה בין תקן רשמי לתקן מחייב והשפעתם על תקן הפיגומים הישראלי החדש ת"י 1139

לפי חוק התקנים התשי"ג 1953, מכון התקנים הישראלי הינו הגוף האחראי על רגולציה (אסדרה) של קביעת תקנים, בדיקת מוצרים לעמידה בתקן וקידום של האכיפה של…

המשך קריאה